Grote multinationals hebben vaak callcenters waar personeel wordt aangenomen om telefoontjes af te handelen. Klantcontact wordt heel erg gewaardeerd bij de consument. Het inzetten van een callcenter is daarom de beste manier om deze relaties te onderhouden. Voor bedrijven met grote namen is het belangrijk om ten alle tijden bereikbaar te zijn. Een inbound callcenter houdt zich o.a. bezig met het registreren van abonnementen, het aannemen van afspraken en het beantwoorden van vragen. Het verschil tussen een inbound– en outbound callcenter is dat een inbound callcenter gebeld wordt en een outbound callcenter zelf belt in naam van het bedrijf. Wanneer je een klein bedrijf bent begonnen is een persoonlijke telefoniste niet nodig. Vaak neem je de telefoontjes zelf op en handel je de vragen zelf af. Wanneer het je toch teveel wordt en je meer focus wilt leggen op andere werkzaamheden kan je een inbound callcenter inzetten. Bizziphone is een bedrijf dat een persoonlijke telefoniste aanbiedt zonder dat zij zich op de zaak hoeven te bevinden. Het is alsof je een fulltime receptionist in dienst hebt en je klanten zullen denken dat een vaste medewerker de telefoon beantwoord. De telefoniste neemt kennis van de onderneming en kan hierdoor zonder problemen de telefoontjes beantwoorden. Een ander vaak gebruikte hulpmiddel bij klantcontact is Social Media. Hier wordt er net als bij een callcenter, personeel ingezet om vragen op Facebook of Twitter te beantwoorden. Vaak kun je via een mediakanaal snel reageren op klachten die zich op het internet bevinden. Je hoort deze klachten snel op te lossen voordat het bericht zich zal verspreiden en de naam van het bedrijf wordt geschaad. Het delen van informatie gaat zo snel via internet dat je dit echt goed in de gaten moet houden. Het inzetten van personeel bij klantcontact is dus onmisbaar binnen een bedrijf en vooral bij grote multinationals zoals KLM of Ziggo. |
https://www.bizziphone.com/ |